Press Room





2011


2011. november 9.


Az Imperial Tobacco Group előzetes eredményei a 2011. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben

Az Imperial Tobacco Group előzetes eredményei a 2011. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben


Fontos adatok

Növekedés a teljes dohány portfólióban
  • Az EU és nem-EU piacok  nyereségesek, a feltörekvő piacok különösen jól teljesítettek
  • A kulcs stratégiai márkák volumennövekedése 4% 
  • Vágott dohány  volumennövekedése 4%
  • Nem-EU luxus kubai szivarok volumennövekedése 4%
  • Rágódohány  volumennövekedése 30%
Folyamatos költségoptimalizálás
  • Dohány működési margin 42 % felett
  • Folyamatos hatékonysági fókusz; 3%-os termelékenység növekedés
Készpénzbevételek maximalizálása: Osztaléknövekedés, pénz konverzió és részvény visszavásárlás
  • 13% osztaléknövekedés (részvényenként 95.1p), 50.6% kifizetési ráta növekedés
  • Erős, 88%-os készpénz koverziós ráta
  • £181 milliós részvény visszavásárlás
Alison Cooper, vezérigazgató nyilatkozata:

"Ez a jó teljesítmény tükrözi dohány portfóliónk erejét és azt a képességünket, hogy növeljük eladásainkat és jövedelmezőségünket nemzetközi piacainkon. Különösen örülök stratégiai kulcsmárkáink, a Davidoff, Gauloises Blondes, West és JPS általános növekedésének.

Mérsékeltük a spanyolországi nehéz körülmények hatását az EU-ban elért növekedéssel és a fejlődő piacokon: Kelet Európában, Afrikában és a Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában elért kiemelkedő növekedéssel. A fogyasztásnövekedés szegmensére  koncentrálásunkat támogatja a fegyelmezett portfólió és kapacitás beruházás.

Erős teljesítményünk eredményeképp részvényeink  5%-al emelkedtek és kifizetéseink részvényeseinknek nagyon komoly, 13%-os növekedést érnek el.

Eladásaink lendületének megtartására összpontosítok és a jövőben is jelentős növekedési lehetőségeket látok. A kiváló értékesítés melletti elkötelezettségünk a hatékony költség és pénzkezeléssel kombinálva lehetővé teszi számunkra, hogy továbbra is maximalizáljuk a megtérülést részvényeseinknek."

Fő elemek - módosított bázis1 2011 Változás Változás
állandó
pénznemben3
2010
Szálankénti equivalens2 343.4bn - 1.5%   348.5bn
Nettó dohány jövedelem4 £6,913m + 1.8% + 2.0% £6,793m
Logisztikai költségek £932m - 0.4% - 0.3% £936m
Dohány módosított működési profit £2,924m + 1.2% + 1.3% £2,889m
Logisztika  módosított működési profit £183m + 4.0% + 4.0% £176m
Total módosított működési profit £3,103m +1.2% +1.3% £3,067m
Részvényenkénti módosított haszon 188.0p + 5.1% + 5.4% 178.8p
Fő elemek - jelentés szerinti bázis        
Árbevétel £29,223m + 3.7%   £28,173m
Működési profit £2,640m + 4.4%   £2,528m
Részvényenkénti haszon 177.3p + 19.4   148.5p
Részvényenkénti osztalék 95.1p +12.8%   84.3p

1. A management úgy véli, hogy ezek a nem GAAP mérőszámok jól mutatják az üzleti teljesítményt és tükrözik az üzletmenet ellenőrzésének módját. A definíciók pénzügyi jelentéseinkben a megjegyzések között szerepelnek.  A módosított és a jelentés szerinti mérések közötti megfelelések szintén szerepelnek a vonatkozó megjegyzésekben.
2. A szálankénti equivalens a cigaretta és vágott dohány együttes mennyiségét tükrözi.
3. Az állandó pénznemben való elszámolás kiszűri a valuta konverziós mozgásokat a tengerentúli műveletek esetében. Ebben a dokumentumban minden adat állandó pénznemben szerepel  (a százalékos növekedés és a módosított eredményeinkben szereplő növekedés, vagy csökkenés) hacsak nem jelzett másképp.
4. A nettó jövedelem definícióját megváltoztattuk, hogy kiszűrjük a periférikus és nem dohány alapú termékek eladását.

2011. október 4.


Az Imperial Tobacco Csoport bejelentése új független igazgató kinevezéséről

Az Imperial Tobacco Csoport bejelentése új független igazgató kinevezéséről

Az Imperial Tobacco csoport örömmel jelenti be Malcolm Wyman 2011. október 3-i hatályú kinevezését a társaság független (non-executive) igazgatójának.

Malcolm, aki2011. augusztusi nyugdíjba vonulásáig a SABMiller Plc gazdasági vezérigazgató-helyettese (CFO) és pénzügyi igazgatója volt, 1986-ban csatlakozott a céghez és számos vezető pozíció után 2001-ben nevezték ki  gazdasági vezérigazgató-helyettesnek és pénzügyi igazgatónak. A Nedbank Csoport és a Tsogo Sun Csoport független igazgatójaként is tevékenykedik.

Az Imperial Tobacco Csoport bejelenti továbbáPierre Jungels független igazgató visszavonulását, miután 9 évig szolgált az Igazgató Tanácsban.

Iain Napier, az Imperial TobaccoCsoport elnöke elmondta:

"Örömömre szolgál, hogy Malcolmot üdvözölhetjük az Igazgató Tanácsban. Komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkezik az FMCG területen; ez nagyon hasznos hozzájárulás a Tanács munkájához. Ugyanakkor meg szeretném köszönni Pierre-nek a Tanácsban az elmúlt 9 évben végzettértékes munkáját és minden jót kívánok neki a jövőben." 

2011. szeptember 30.


Kereskedelmi beszámoló

Kereskedelmi beszámoló

Az Imperial Tobacco Group PLC (Imperial Tobacco) megerősíti, hogy a cégcsoport becsült pénzügyi teljesítménye és pozíciója az Igazgató Tanács elvárásainak megfelelően alakult a 2011. szeptember 30-án zárt pénzügyi évben.

Továbbra is a növekedés serkentésére öszpontosítunk az uniós és az unión kívüli piacainkon egyaránt. A nettó dohányjövedelmek várhatóan 2 százalékkal nőnek a Kelet-Európai, Ázsia - Csendes óceáni és egyéb EU régiók különösen erős teljesítménye mellett. A spanyolországi áremelések, és az Egyesült Királyságban tervezett áremelések időpont változásának hatása miatti kivételekkel a nettó bevételek 3%-os növekedése várható a szálankénti volumen kevesebb mint 1%-os visszaesése mellett.

A spanyolországi közelmúlt beli áremelések hatására javul dohány és logisztikai tevékenységünk. Ez ellensúlyozza az áremelés időzítésének megváltoztatását az Egyesült Királyságban.

A 2011. szeptember 30-án zárt pénzügyi év eredményeit az Imperial Tobacco várhatóan 2011. november 1-én teszi közzé.

2011. június 16.


A spanyolországi dohánypiaci árképzés változásai

A spanyolországi dohánypiaci árképzés változásai

Az elmúlt hetekben számos ármozgás következett be Spanyolországban, mely minden piaci szereplőt érintett. Lépéseket tettünk piaci pozícióink védelme, valamint spanyolországi üzletünk hosszútávú fenntarthatósága érdekében és továbbra is kiemelt figyelemmel kísérjük a helyzet alakulását.

A 2011. június 10-i árak alapján jelenleg úgy becsüljük, hogy a 2011. szeptember 30-ig tartó pénzügyi évben a spanyolországi módosított működési eredmény 110 millió fonttal lehet kevesebb az előzetesen vártnál. Ebből 40 millió fontot jelent az egyszeri, nem ismétlődő hatás logisztikai üzletágunkra.

Az Imperial Tobacco Group PLC előzetesen becsült pénzügyi teljesítménye és pozíciója a spanyol piac kivételével az Igazgató Tanács várakozásainak megfelelően alakul a 2011. szeptember 30-ig tartó pénzügyi évben.


2011. május 18.


Jelentés a 2011. március 31-én zárult első pénzügyi félév eredményeiről

Jelentés a 2011. március 31-én zárult első pénzügyi félév eredményeiről

Erőteljes növekedés az eladásokban - a teljes dohánytermék portfolió tekintetében

A főbb szempontok

  • A Cégcsoport értékesítési számai erőteljes növekedést mutattak, amit az EU-n kívül eső, feltörekvő piacok remek eredményei generáltak.
  • 5 százalékkal nőtt az eladott Davidoff, Gauloises Blondes és a West globális cigaretta márkáink együttes volumene.
  • 16 százalékkal nőtt a JPS cigaretták eladott volumene.
  • 5 százalékkal emelkedett az eladott finomra vágott dohánytermékek volumene.
  • A nem EU piacokon 15 százalékkal nőtt a kézzel gyártott, luxus kubai szivarok volumene.
  • 19 százalékkal nőtt az eladott snus volumen.
A költségek folyamatos optimalizálása

  • A fegyelmezett beruházások jól támogatták a termékportfolió-bevételeket a fogyasztók növekedési szegmensében. 
Maximalizáljuk a készpénz megtérülést: az osztalék-növekedés és a részvény-visszavásárlás útján

  • A közbülső időszakra járó osztalék részvényenként 28,1 angol pence-szel történő növekedése (+16 %) révén az Igazgatóság megerősíti azon szándékát, hogy 2011-ben 50 százalékkal növelje az osztalék kifizetési hányadot.
  • 2011 után fokozatos nő az osztalék kifizetési hányad oly’ módon, hogy folyamatosan emeljük a részvényenkénti hozamot - a részvényenkénti kiigazított hozam értéke előtt.
  • Mától évi 500 millió angol font nagyságú, részvény-visszavásárlási programot indítunk el.
Alison Cooper vezérigazgató kiegészítései:

“Nagy örömmel tölt el, hogy nemzetközi piacainkon milyen erőteljes növekedést mutattunk fel teljes termék-portfoliónk értékesítése terén. Az első pénzügyi félévben 3 százalékkal nőttek a dohánytermékek eladásából befolyt, nettó bevételeink, 7 százalékkal emelkedett a részvényenkénti hozam és 16 százalékkal növeltük az osztalékot.

A spanyol piac továbbra is nehéz helyzetben van, miközben az EU más országaiban előreléptünk az értékesítésben, és kiváló eredményeket értünk el az EU-n kívüli, feltörekvő piacokon. Továbbra is nagy figyelmet fordítunk a költségeinkre, miközben a fegyelmezett beruházások jól támogatják az erős eladási eredményeket, amit a növekedő fogyasztói szegmensekben érünk el.

Sikereinket a részvényenként kifizetett osztalék jövőbeli növekedésében érzékeltetjük leginkább, valamint abban, hogy a mai nappal elindítjuk az éves szinten 500 millió angol font nagyságrendet képviselő részvény- visszavásárlási programunkat. 

Nagy figyelemmel követem az értékesítés növeléséhez kapcsolódó, valamennyi lehetőséget annak érdekében, hogy komoly teljesítményt érhessünk el a pénzügyi év második felében. Rendelkezésünkre állnak mindazon erőforrások, képességek és lehetőségek, amelyek továbbra is jelentős részvényesi érték megteremtését teszik lehetővé.”

2011. március 24.


Kereskedelmi beszámoló

Kereskedelmi beszámoló

Az Imperial Tobacco Csoport Rt. (Imperial Tobacco) ezúton erősíti meg, hogy a Csoport várható pénzügyi teljesítménye és pozíciója a 2011. szeptember 30-al záruló pénzügyi év vonatkozásában egybe esik az Igazgatóság elvárásaival.

Az első félév dohánytermék értékesítésből származó, nettó bevételei* várhatóan kb. 2 százalékkal nőnek, miközben a cigarettaszál – ekvivalensben mért eladott mennyiség 1 százalékkal csökken. Ez részben az Egyesült Királyságban tapasztalható megváltozott vásárlási szokásokat is tükrözi, magyarán az értékesített mennyiség nagyságrendje nőni fog a második félév során, így ennek semleges hatása lesz a teljes pénzügyi év eredményeire.

Bár a tavaly decemberben lezajlott dohányadó emelések, a nyilvános helyeken való dohányzás tilalma és a gyenge gazdasági év miatt a spanyol piac továbbra is kihívások elé néz, mi a jövőben újabb, a portfoliót érintő kezdeményezésekkel használjuk ki a piacon megjelenő új fogyasztói trendeket.

Jelentősen növekedtek globális stratégiai cigaretta márkáink, így a Davidoff, a Gauloises Blondes és a West értékesített mennyiségei, különösen a feltörekvő piacainkon. A JPS is kiválóan szerepel és hasonlóan erőteljes növekedést mutatnak a finomra vágott dohánytermékek értékesített volumenei.

A 2011. március 31-én lezáruló első hat hónap eredményeit május 10-én, kedden hozzuk nyilvánosságra.

*Azonos árfolyamon számolva és nem figyelembe véve a marokkói piacunkon jelentkező bevétel növekedést.

2011. március 23.


Sorsolási eredmények
„Újabb 3 ok a West mellett” akció


Sorsolási eredmények

„Újabb 3 ok a West mellett” akció


2011. március 17-én került sor a nyereménysorsolásra mindazon partnereink részére, akik teljesítették az akciós feltételeket.

A szerencsés nyertes, aki az előzetes választásának megfelelően egy 200.000 FORINT ÉRTÉKŰ MEDIA MARKT AJÁNDÉKKÁRTYÁT NYERT, a következő:

BÜFÉ SÖRÖZŐ , Budapest, 1214., II. Rákóczi Ferenc u. 79.

Ezúton is gratulálunk a nyertesnek, akivel területileg illetékes képviselőnk hamarosan felveszi a kapcsolatot.

Minden kedves partnerünknek köszönjük a részvételt és őszintén reméljük, hogy együttműködésünk sikeres lesz a jövőben is!

Imperial Tobacco Magyarország Kft.

2011. március 23.


Tájékoztató

Az Imperial Tobacco Magyarország Kft. (Cg.: 01-09-886590, székhely: 1138 Budapest, Váci út 141.) – hivatkozással a Gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. (Grtv.) 20. § (2) bekezdésében előírt kötelezettségére - ezúton teszi közzé a 2010. naptári évben a Grtv. szerint meghatározott reklámra és szponzorálásra fordított kiadásainak összegét. A reklámra fordított kiadások összege 103 166 982 Ft volt. A Grtv. 20. § (1) előírásainak megfelelően a vállalat dohánytermékekre vonatkozó szponzorálást nem folytatott, így az ilyen kiadások összege 0 Ft volt.