2011. május 18.
Jelentés a 2011. március 31-én zárult első pénzügyi félév eredményeiről
Erőteljes növekedés az eladásokban - a teljes dohánytermék portfolió tekintetében
A főbb szempontok
“Nagy örömmel tölt el, hogy nemzetközi piacainkon milyen erőteljes növekedést mutattunk fel teljes termék-portfoliónk értékesítése terén. Az első pénzügyi félévben 3 százalékkal nőttek a dohánytermékek eladásából befolyt, nettó bevételeink, 7 százalékkal emelkedett a részvényenkénti hozam és 16 százalékkal növeltük az osztalékot.
A spanyol piac továbbra is nehéz helyzetben van, miközben az EU más országaiban előreléptünk az értékesítésben, és kiváló eredményeket értünk el az EU-n kívüli, feltörekvő piacokon. Továbbra is nagy figyelmet fordítunk a költségeinkre, miközben a fegyelmezett beruházások jól támogatják az erős eladási eredményeket, amit a növekedő fogyasztói szegmensekben érünk el.
Sikereinket a részvényenként kifizetett osztalék jövőbeli növekedésében érzékeltetjük leginkább, valamint abban, hogy a mai nappal elindítjuk az éves szinten 500 millió angol font nagyságrendet képviselő részvény- visszavásárlási programunkat.
Nagy figyelemmel követem az értékesítés növeléséhez kapcsolódó, valamennyi lehetőséget annak érdekében, hogy komoly teljesítményt érhessünk el a pénzügyi év második felében. Rendelkezésünkre állnak mindazon erőforrások, képességek és lehetőségek, amelyek továbbra is jelentős részvényesi érték megteremtését teszik lehetővé.”
Erőteljes növekedés az eladásokban - a teljes dohánytermék portfolió tekintetében
A főbb szempontok
- A Cégcsoport értékesítési számai erőteljes növekedést mutattak, amit az EU-n kívül eső, feltörekvő piacok remek eredményei generáltak.
- 5 százalékkal nőtt az eladott Davidoff, Gauloises Blondes és a West globális cigaretta márkáink együttes volumene.
- 16 százalékkal nőtt a JPS cigaretták eladott volumene.
- 5 százalékkal emelkedett az eladott finomra vágott dohánytermékek volumene.
- A nem EU piacokon 15 százalékkal nőtt a kézzel gyártott, luxus kubai szivarok volumene.
- 19 százalékkal nőtt az eladott snus volumen.
- A fegyelmezett beruházások jól támogatták a termékportfolió-bevételeket a fogyasztók növekedési szegmensében.
- A közbülső időszakra járó osztalék részvényenként 28,1 angol pence-szel történő növekedése (+16 %) révén az Igazgatóság megerősíti azon szándékát, hogy 2011-ben 50 százalékkal növelje az osztalék kifizetési hányadot.
- 2011 után fokozatos nő az osztalék kifizetési hányad oly’ módon, hogy folyamatosan emeljük a részvényenkénti hozamot - a részvényenkénti kiigazított hozam értéke előtt.
- Mától évi 500 millió angol font nagyságú, részvény-visszavásárlási programot indítunk el.
“Nagy örömmel tölt el, hogy nemzetközi piacainkon milyen erőteljes növekedést mutattunk fel teljes termék-portfoliónk értékesítése terén. Az első pénzügyi félévben 3 százalékkal nőttek a dohánytermékek eladásából befolyt, nettó bevételeink, 7 százalékkal emelkedett a részvényenkénti hozam és 16 százalékkal növeltük az osztalékot.
A spanyol piac továbbra is nehéz helyzetben van, miközben az EU más országaiban előreléptünk az értékesítésben, és kiváló eredményeket értünk el az EU-n kívüli, feltörekvő piacokon. Továbbra is nagy figyelmet fordítunk a költségeinkre, miközben a fegyelmezett beruházások jól támogatják az erős eladási eredményeket, amit a növekedő fogyasztói szegmensekben érünk el.
Sikereinket a részvényenként kifizetett osztalék jövőbeli növekedésében érzékeltetjük leginkább, valamint abban, hogy a mai nappal elindítjuk az éves szinten 500 millió angol font nagyságrendet képviselő részvény- visszavásárlási programunkat.
Nagy figyelemmel követem az értékesítés növeléséhez kapcsolódó, valamennyi lehetőséget annak érdekében, hogy komoly teljesítményt érhessünk el a pénzügyi év második felében. Rendelkezésünkre állnak mindazon erőforrások, képességek és lehetőségek, amelyek továbbra is jelentős részvényesi érték megteremtését teszik lehetővé.”