Press Room





2010


2010. október 28.


Sorsolási eredmények (Davidoff Volumen akció a benzinkutakon)

Sorsolási eredmények (Davidoff Volumen akció a benzinkutakon)

Szeptember 30-án lezárult az Imperial Tobacco Magyarország Kft. által meghirdetett ”Davidoff Volumen akció”, ebben 112 kiválasztott Agip illetve OMV töltőállomás vett részt.

A nyereménysorsoláson mindazon partnereink részt vehettek, akik teljesítették a szerződés feltételeit.

Bázis időszak: 2009. május 1. – szeptember 30.

Akciós időszak: 2010. május 1. – szeptember 30.

A sorsolás a szerződésben foglaltak szerint 2010. október 22-én került megrendezésre.

A szerencsés nyertesek a következők:

OMV

Ajándék Nyertes üzlet neve Kereskedő/cégnév Tulajdonos neve
100.000 forint értékű NIKE ajándék utalvány OMV töltőállomás D&L Bt. Litváni Ernő
100.000 forint értékű NIKE ajándék utalvány OMV töltőállomás Puhi-pont ker Bt. Bensa István
150.000 forint értékű NIKE ajándék utalvány OMV töltőállomás Hami Bt. Geréb Ferenc
Apple Macbook típusú laptop OMV töltőállomás Nova Petrol Bt. Móré András

Agip
Ajándék Nyertes üzlet neve Kereskedő/cégnév Tulajdonos neve
150.000 forint értékű NIKE ajándék utalvány Agip töltőállomás Gábor Iván Gábor Iván
Apple Macbook típusú laptop Agip töltőállomás Hekaté Ker. Bt. Zsiga Ágnes


Ezúton is gratulálunk a nyerteseknek, akikkel területileg illetékes képviselőnk hamarosan felveszi a kapcsolatot.

Minden kedves partnerünknek köszönjük a részvételt és őszintén reméljük, hogy együttműködésünk sikeresen lesz a jövőben is!

Imperial Tobacco Magyarország Kft.

2010. október 20.


Sorsolási eredmények (Davidoff Volumen akció)

Sorsolási eredmények (Davidoff Volumen akció)

Szeptember 30-án zárult le az Imperial Tobacco Magyarország Kft. által meghirdetett ”Davidoff Volumen akció”, amelyben 347 db kiválasztott kiskereskedelmi egység vett részt.

A nyereménysorsoláson mindazon kereskedelmi partnereink részt vehettek, akik teljesítették az akciós szerződés feltételeit.

A szerződésben foglaltak szerint, a sorsolásra cégünk Központjában (1138 Budapest, Váci út 141.) 2010. október 15-én került sor.

A szerencsés nyertesek következők:

Ajándékutalvány (Ft) Nyertes üzlet neve Tulajdonos neve
70.000 bónusz Juhász és Józsa Kft. Gyöngy presszó Juhász Tibor
70.000 Dagobert 2005 Kft. Dohánybolt Pádár Krisztián
70.000 Zöldlomb ABC Léránt István
70.000 REÁL élelmiszer Gergely Ferenc
70.000 Mimi ABC Bodnár Ildikó
120.000 Vitamin Sziget Nagy István
120.000 CBA Drug Store Gaszabó Péter
120.000 Vörös Lajos Tabak Vörös Lajos
150.000 Totó-lottó Rigó István
150.000 CBA Budaörs Bunya Franciska
150.000 Zöldség gyümölcs ABC Flamm Gábor
150.000 Vegye-vigye élelmiszer Almádi Ferenc
150.000 Malboro Shop Vincze Csaba
200.000 Zöld Szamóca Élelmiszer Turi Ildikó
250.000 Mani Tours Kft., Tabak 2. Varga Magdolna
300.000 Tabak Nagy Imre
400.000 Zöldség Gyümölcs Hegedűs Tamás
500.000 Sasadi Csemege Harangozó László

Ezúton is gratulálunk a szerencsés nyerteseknek, velük területileg illetékes képviselőnk hamarosan felveszi a kapcsolatot.

Minden kedves partnerünknek ismételten köszönjük a részvételt!

Imperial Tobacco Magyarország Kft.

2010. szeptember 27.


Az Imperial Tobacco és az Európai Unió együttműködési megállapodást írnak alá a dohánytermékek feketepiacával szembeni, közös küzdelemről

Az Imperial Tobacco és az Európai Unió együttműködési megállapodást írnak alá a dohánytermékek feketepiacával szembeni, közös küzdelemről

Az Imperial Tobacco örömmel jelenti be, hogy ma együttműködési megállapodást írt alá az Európai Bizottsággal és az Európai Unió tagországaival a dohánytermékek feketepiacával szembeni, közös küzdelemről.
 
A megállapodás értelmében az Imperial Tobacco együttműködik az Európai Bizottsággal és a tagállamok rendészeti szerveivel annak érdekében, hogy megfékezzék a dohányáruk csempészését és a hamisítását. A megállapodás rendelkezései nyomán tovább erősödik majd az együttműködés egy sor területen, valamint az Imperial Tobacco vállalta, hogy az elkövetkező 20 év során 300 millió USD-t (207 millió eurót*) fizet ki a feketepiac felszámolását célzó tevékenység támogatására.

Alison Cooper asszony, az Imperial Tobacco Csoport vezérigazgatója az aláírást követően elmondta:

„Az Imperial Tobacco kezdeményezte a megállapodás elkészítését, hogy tovább erősítse a dohánytermékek feketekereskedelmének felszámolására irányuló, közös erőfeszítéseket.

A feketekereskedelem csak az érintett bűnözők számára hajt hasznot, miközben a kormányzatokat, a fogyasztókat, a kiskereskedelmet és a jogszerűen működő dohányipart negatívan érinti.
 
A megállapodás még nagyobb súlyt fektet az Európai Unióban zajló feketekereskedelemmel szembeni kezdeményezésekre és világszerte aláhúzza elkötelezettségünket a hatóságokkal kialakított, partneri viszony iránt, melynek célja a dohányáruk csempészetével és hamísításával szembeni harc.”

Az Imperial Tobacco szigorú ellenőrzési intézkedéseket alkalmaz globális üzlethálózatában. A Cégcsoport külön szakértői csapatot állított fel, amely a kormányokkal, a vámhatóságokkal és a jövedéki hatóságokkal nemzetközi szinten működik együtt a globális színtéren, a feketepiaci dohánytermékek gyártásának és ellátási hálózatának felszámolása érdekében.

A szerkesztőségek figyelmébe:
Az Imperial Tobacco Csoport egy vezető, nemzetközi dohányipar vállalat, amely cigaretták, dohányok, szivarok, cigarettapapírok és hüvelyek jelentős körét gyártja, kínálja fel eladásra, szállítja és értékesíti.

* A 2010. január 12-én érvényes átváltási árfolyam alapján, amely napon a Bizottság és az Imperial Tobacco tárgyalásokat kezdeményeztek az együttműködési megállapodásról.






2010. szeptember 22.


Kereskedelmi tájékoztató

Kereskedelmi tájékoztató

Az Imperial Tobacco Csoport Rt. (Imperial Tobacco) ezúton erősíti meg, hogy a Cégcsoport teljesítménye és pénzügyi helyzete - a 2010. szeptember 30-val befejeződő pénzügyi év vonatkozásában -, az előrejelzéseknek megfelelően, egybeesik az Igazgatóság elvárásaival.

A dohánytermékekből befolyt nettó bevételeink 3 százalékkal növekedtek az év folyamán.

A Davidoff és a West mennyiségi növekedésével, valamint a Gauloises Blond második félévi, javuló teljesítményével stratégiai cigaretta márkáink jó eredményeket mutattak fel. Az értékesített cigaretta mennyiségek összhangban vannak az idén július 22-én közzé tett, ún. Közbülső Vezetői Nyilatkozatban részletezettek szerinti 9 hónap trendjeivel. Továbbra is erőteljes a fogyasztási dohányok értékesítése, ennek növekedési üteme 6 százalék körüli lesz. Ez -, várakozásunk szerint -, az ún. fehér szál ekvivalens (white stick equivalent*) 3 százalékot elérő volumencsökkenésének a következménye

Az első félévben folytatódott a működő tőke prognózisunk szerinti alakulása, így arra számítunk, hogy a teljes évre vonatkozó készpénz konverzió a 90 és 100 százalék közötti tartományban lesz.

Az Imperial Tobacco a 2010. szeptember 30-án lezáruló pénzügyi évének eredményeit 2010. november 2-án hozza nyilvánosságra.

*Az ún. fehér szál ekvivalens (White stick equivalent) mennyiségek meghatározása: cigaretta mennyiségek plusz tonnában számított fogyasztási dohány mennyiségek, amit cigaretta volumenre számítunk át.


A Közlemény teljes, angol nyelvű szövege itt tölthető le.

2010. augusztus 1.


Új ügyvezető igazgató az Imperial Tobacco Magyarország Kft. élén

Új ügyvezető igazgató az Imperial Tobacco Magyarország Kft. élén

2010. augusztus 1-én DEZSŐ LÓRÁNT ügyvezető igazgató vette át az Imperial Tobacco Magyarország Kft. vezetését. Az Imperial Tobacco olyan márkái ismertek jól a hazai cigaretta piacon, mint a Davidoff, a West, a Golden Gate, a Symphonia és a Moon, a cigarettadohányok piacán pedig a Golden Gate és a Symphonia.

A korábban az Imperial Tobacco Bulgária élén dolgozó magyar szakember az Esseni Egyetemen végzett közgazdászként, rövid ideig a Coca Cola németországi leányvállalatánál dolgozott, majd 1998-ban csatlakozott az Imperial Tobacco németországi jogelődjéhez, a Reemtsma nemzetközi dohányipari vállalathoz és hosszú évekig dolgozott a kelet-közép európai régióban.

Az angolul, németül, románul és szerbül egyaránt kiválóan beszélő vállalatvezető feleségével és lányával érkezett Budapestre.

Az Imperial Tobacco Csoport a világ egyik vezető, nemzetközi dohányipari vállalata, termékeit több mint 160 országban értékesítik. A világszerte 51 dohánygyárral rendelkező cégcsoportnál közel 38 ezer alkalmazott dolgozik. A cégcsoport magyarországi leányvállalata a hazai cigaretta piac harmadik, legnagyobb szereplője, míg az egyre népszerűbb, fogyasztási dohányok tekintetében piacvezető Magyarországon.

Kérdéseivel kérem, forduljon a következő személyhez:

Dr. Komoróczki István (vállalati kapcsolatok igazgató)
E-mail: istvan.komoroczki@hu.imptob.com
Tel. + 36 1 41 28 213

2010. március 23.


Kereskedelmi tájékoztató

Kereskedelmi tájékoztató

Az Imperial Tobacco Csoport Rt. (Imperial Tobacco) ezúton erősíti meg, hogy a Csoport eddigi összteljesítménye és pénzügyi pozíciója - a 2010. szeptember 30-al befejeződő pénzügyi év vonatkozásában -, egybeesik a Cégcsoport vezetésének elvárásaival. A 2010. február 2-án nyilvánosságra hozott ún. Köztes, Vezetői Nyilatkozatban bemutatott trendek továbbfolytatódtak.

Globális, stratégiai cigaretta márkáink eladásai, a Davidoff-fal és a West-tel az élen, erőteljes fejlődést mutattak. A közel-keleti ellátási láncban tapasztalt, ideiglenes zavar elhárítását követően hasonló módon, növekedtek a Gauloises Blondes márka értékesítési mutatói is. Arra számítunk, hogy az első félévben értékesített cigarettavolumen 4 százalékkal csökken. Utóbbi okai, az említett ellátási zavar és az volt, hogy tovább folytatódott a piacok gyengülése Kelet-Európában, az Amerikai Egyesült Államokban és Spanyolországban. Számításaink szerint a második félévben, az eladott cigaretta volumenek stabilizálódni fognak az előző esztendő hasonló időszakának szintjén.

Finomra vágott fogyasztási dohányaink jól teljesítettek az év első felében. Az értékesített mennyiség kb. 10 százalékkal nőtt, ebben a tekintetben főként az Egyesült Királyság, Németország és a Közép-Európa piacai teljesítettek kiválóan.

A pénzügyi év kezdete óta több országban emeltük termékeink árát, ami ellensúlyozta a dohánylevelek növekvő, felvásárlási árának pénzügyi hatását.

Arra számítunk, hogy működő tőke helyzetünk normális módon alakul, jelentősebb kiáramlással számolunk az év első felében és ennek csökkenésével a második félévben. Készpénz konverziónk az egész esztendő vonatkozásában 90 és 100 százalék között lesz.*

Az Imperial Tobacco a tervek szerint 2010. április 27-én, kedden teszi közzé a 2010.március 31-el lezáruló első félévi időszak eredményeit.

*A készpénz konverzió meghatározása: a hitelkamatok és az adók nélkül kalkulált tőkeberuházások utáni cash flow, amit a kiigazított, üzleti tevékenység eredményének százalékában számolunk


A Közlemény teljes, angol nyelvű szövege itt tölthető le

2010. február 2.


Az Imperial Tobacco Csoport Rt. Köztes, Vezetői Nyilatkozata

Az Imperial Tobacco Csoport Rt. Köztes, Vezetői Nyilatkozata

Az Imperial Tobacco Csoport 2010. február 2-án délután sorra kerülő, éves Közgyűlése előtt publikált ún. Köztes Vezetői Nyilatkozat megerősíti, hogy - a 2010. szeptember 30-al befejeződő pénzügyi év vonatkozásában - a Csoport teljesítménye és pénzügyi pozíciója megfelel az Igazgatóság elvárásainak.

A mai bejelentést összegezve Gareth Davis vezérigazgató elmondta:

"Jól kezdtük az idei évet, a kereskedelem a várakozásoknak megfelelően alakul, a gyenge gazdasági környezet ellenére is. 

Különösen jó eredményeket mutattunk fel a cigaretta eladások terén az EU egyéb országait átölelő Régióban. Fenntartottuk a növekedést a Világ egyéb országait magában foglaló Régióban, így növeltük a cigaretta értékesítését Afrikában, a Közel-Keleten és a Csendes-óceáni térségben. A pénzügyi év első negyedében a Davidoff márka növelte részesedését az öt legfontosabb piacán, s ezen túlmenően a West és a JPS márkák is jól teljesítettek.

A finomra vágott fogyasztási dohánytermékeink eladása komoly növekedést mutatott az Egyesült Királyságban, Németországban és az EU egyéb országait átölelő Régióban.

A pénzügyi év kezdete óta több piacon megemeltük termékeink fogyasztói árát, így az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Franciaországban is.

A logisztikai területén is egyre inkább javulnak eredményeink, kihasználjuk a költségcsökkentés jótékony hatásait.

A működő tőkére és a készpénz generálásására fordított, kiemelt figyelmünk nyomán tovább erősíthetjük mérlegünket és tovább csökkentjük hiteleinket. A Moody’s hitelminősítő cég e tények hatására a közelmúltban módosította besorolásunkat „negatívról” - „stabilra”. Nagy súlyt fektetünk a jövőben is a költségek optimalizálására, az egymást erősítő szinergiák folytatására és a termelékenység javítására, melyek segíteni fognak abban, hogy ellensúlyozzuk a dohánylevél inflációja által kiváltott hatásokat. Az értékesítésre fordított kiemelt figyelmünk és a készpénz-generálás magas szintjéhez kapcsolódó, hatékony teljesítményünk lehetővé teszi, hogy további fenntartható részvényesi értéket hozzunk létre.

A továbbiakban a 2009. december 31-el véget ért, háromhavi kereskedelmi teljesítményünk részletei következnek, kivéve azon részeket, ahol ezt külön jelezzük. Valamennyi piaci volument és piaci részesedést bemutató szám az Imperial Tobacco saját becsléseit tükrözi."

A Közlemény teljes, angol nyelvű szövege itt tölthető le.